BFP – butik, czyli kancelaria o profilu specjalistycznym
Mianem butiku określane są kancelarie z jasno określonym profilem specjalizacji w danej dziedzinie prawa. W Polsce ten typ funkcjonuje od ponad dekady. – Wybrałam tę formułę, bo jest ona dobra zarówno dla mnie, jako prawnika zainteresowanego konkretną dziedziną prawa, jak i klienta, który ma komfort, że reprezentuje go osoba dobrze znająca określoną problematykę – komentuje dla dziennika „Rzeczpospolita” mec. Jolanta Budzowska.
Rynek prawniczy odbiera kancelarię butikową jako profesjonalistę w danej dziedzinie prawa. Stąd nie są one traktowane jako konkurencja, lecz partner w sprawach wymagających specjalistycznej wiedzy. Z kolei klient może być pewien, że trafił w ręce eksperta, który poprowadzi jego sprawę wnikliwie i skutecznie. Zwłaszcza, jeżeli kancelaria butikowa ma ugruntowaną markę.
– Buduję markę nazwiska, które jest jednocześnie marką naszej kancelarii butikowej od 20 lat. Wybrałam tę formułę, bo jest ona dobra zarówno dla mnie, jako prawnika zainteresowanego konkretną dziedziną prawa, jak i klienta, który ma komfort, że reprezentuje go osoba dobrze znająca określoną problematykę – podkreśla mec. Jolanta Budzowska na łamach „Rzeczpospolitej”.
Butik to model prowadzenia kancelarii, który sprawdził się na polskim rynku. Prawnicy, którzy zaryzykowali, teraz nie żałują. Wybór wąskiej specjalizacji pociąga jednak za sobą nieustanną dbałość o konsekwencję, budowanie stabilnej pozycji marki oraz rozwój zawodowy.