projekty UE

Polityka prywatności

Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzana i ochrony danych osobowych Użytkowników korzystających z witryny www.bf.com.pl


1. Administratorem Państwa Danych Osobowych jest Budzowska Fiutowski i Partnerzy. Radcowie Prawni z siedzibą w Krakowie 31-041 przy ul. Siennej 11 lok. 1, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr. 0000186650, REGON: 356783791, NIP: 6772221052 (dalej także jako „Kancelaria BFP”).

2. Z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych, który nadzoruje przestrzeganie zasad przetwarzania i bezpieczeństwa danych osobowych w Kancelarii BFP mogą się Państwo skontaktować pisząc na adres mailowy: iodo@bf.com.pl lub pocztą tradycyjną na adres: ulica Sienna 11, lok. 1, 31-041 Kraków.
Inspektor Ochrony Danych Osobowych udziela odpowiedzi na pytania dotyczące Polityki Prywatności, ogólnych zasad dotyczących ochrony danych osobowych oraz ich przetwarzania.

3. Niniejsza Polityka Prywatności stanowi źródło szczegółowych informacji dotyczących zasad i celów przetwarzania Państwa danych osobowych, które są gromadzone podczas korzystania ze strony internetowej Kancelarii BFP, czyli strony pod adresem: www.bf.com.pl.


1. Odwiedzenie strony internetowej Kancelarii BFP wiąże się z automatycznym zbieraniem danych informatycznych dotyczącej wizyty, w szczególności takich jak:
• adres IP,
• rodzaj systemu operacyjnego,
• rodzaj/typ przeglądarki.

Oprócz powyższych opcjonalne mogą być zbierane następujące dane informatyczne:
• nagłówki przeglądarki (User-Agent, HTTP, ACCEPT, Do Not Track),
• parametry ekranu JavaScript,
• informacje o plikach cookies i „super” plikach cookies włączonych lub wyłączonych w przeglądarce,
• zainstalowane wtyczki do przeglądarek, ich wersje i aktualizacje.

2. Wizyta na stronie internetowej Kancelarii BFP nie wymaga podania żadnych innych informacji ani danych osobowych. Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych zawsze ma charakter dobrowolny. Ich zbieranie następuje dobrowolnie także w inny sposób, przykładowo za pomocą telefonu, poczty e-mail, faksu oraz formularza kontaktowego znajdującego się na stronie internetowej. Za pomocą powyższych środków możliwe jest przekazanie takich danych osobowych, jak:
• imię i nazwisko,
• adres poczty e-mail,
• numer telefonu,
• adres zamieszkania,
• dane firmowe.

3. Dane osobowe są zbierane również w przypadku przesłania podania o pracę (wysłanie pliku z CV lub listu motywacyjnego).

4. Użytkownikom strony internetowej Kancelarii BFP w każdej chwili przysługuje prawo do:
• dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo dokonywania uzupełnienia, sprostowania oraz aktualizacji treści danych poprzez kontakt z Inspektorem Danych Osobowych działającym w imieniu Administratora Danych Osobowych,
• żądania czasowego lub stałego wstrzymania przetwarzania danych osobowych lub ich usunięcia, o ile okazałyby się one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zebrane z naruszeniem przepisów prawa,
• sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych – w przypadkach przewidzianych przepisami prawa – oraz prawo żądania ich usunięcia, gdy staną się one zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane,
• żądania udostępnienia kopii danych osobowych, które są przetwarzane oraz do sprostowania zawartych w nich nieścisłości,
• cofnięcia uprzednio wydanej zgody na przetwarzanie danych osobowych.

5. Użytkownik, w celu poinformowania Administratora Danych Osobowych o zamiarze zmiany danych osobowych, ich uzupełnia, aktualizacji lub chęci ich usunięcia z bazy, powinien skontaktować się z Inspektorem Danych Osobowych działającym w imieniu Administratora Danych Osobowych na adres mailowy: iodo@bf.com.pl bądź pocztą tradycyjną na adres: ulica Sienna 11, lok. 1, 31-041 Kraków.

6. Użytkownik ma prawo żądać uzyskania szczegółowych informacji na temat przetwarzania swoich danych osobowych, w tym w szczególności:
• celu przetwarzania swoich danych,
• rodzaju przetwarzanych danych,
• podmiotów, którym dane są przekazywane,
• długości (czasu) przetwarzania danych.

7. Wszelkie zapytania lub prośby dotyczące Polityki Prywatności powinny być adresowane do Inspektora Danych Osobowych działającego w imieniu Administratora Danych Osobowych na adres mailowy: iodo@bf.com.pl bądź pocztą tradycyjną na adres: ulica Sienna 11, lok. 1, 31-041 Kraków.


1. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na zasadach określonych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych; Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.), ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781 z późn. zm.) oraz ustawie z dnia 12 lipca 2024 r. - Prawo komunikacji elektronicznej (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r. poz. 1221 z późn. zm.).

2. Dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody wyrażonej przez użytkownika strony internetowej Kancelarii BFP wyłącznie w celach dozwolonych prawem. Przetwarzanie danych osobowych następuje:
• w celu spełnienia wymogów wynikających z przepisów prawa,
• w celu realizacji zawarcia umowy o świadczenie usług prawnych,
• w celu dostosowania strony internetowej Kancelarii BFP do potrzeb użytkowników,
• w celu prowadzenia rekrutacji, jeśli na taki cel zostały przekazane dane osobowe,
• w celu przyjmowania ewentualnych zapytań, spostrzeżeń i komentarzy poprzez formularz kontaktowy znajdujący się na stronie internetowej oraz udzielanie odpowiedzi na takie zapytania, spostrzeżenia i komentarze, a także prowadzenia dalszej korespondencji,
• na potrzeby działań statystycznych i marketingowych Kancelarii BFP.

3. Administrator Danych Osobowych zapewnia odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające bezpieczeństwo danych osobowych udostępnionych przez użytkowników strony internetowej Kancelarii BFP, w szczególności uniemożliwiające dostęp do nich osobom trzecim lub ich przetwarzanie z naruszeniem przepisów prawa, zapobiegające utracie danych, ich uszkodzeniu lub zniszczeniu.

4. Administrator Danych Osobowych zastrzega sobie prawo do przechowywania uzyskanych za pomocą strony internetowej informacji tak długo, jak jest to dozwolone ze względów prawnych, regulacyjnych, oraz ze względu na usprawiedliwione cele biznesowe. Nie ogranicza to prawa użytkownika do żądania uzupełnienia, aktualizacji, wstrzymania lub usunięcia danych osobowych w każdym czasie.

5. Administrator Danych Osobowych ma prawo wykorzystywać dane osobowe użytkowników strony internetowej do celów badań rynkowych oraz dla innych celów marketingowych, pod warunkiem uzyskania zgody od użytkowników na wykorzystanie danych do tych celów. Użytkownik zawsze może cofnąć zgodę na przetwarzanie danych w niniejszych celach.


1. Przy okazji odwiedzin strony internetowej Kancelarii BFP w sposób automatyczny dochodzi do zbierania danych. Dane te są zbierane przy pomocy tzw. plików cookies (“Ciasteczka”).

2. Pliki cookies stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

3. Pliki cookies są wykorzystywane w celu:
• dostosowywania zawartości stron serwisów internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania z nich; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika serwisu internetowego i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb,
• tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
• dostarczania użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.

4. W ramach strony internetowej Kancelarii BFP stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez użytkownika.

5. W ramach strony internetowej Kancelarii BFP stosowane są „niezbędne” pliki cookies, czyli pliki, które są konieczne do prawidłowego działania strony WWW, w tym bezpieczeństwa komunikacji oraz bezpieczeństwa procesu wysyłania formularza kontaktowego. Jedynym celem użycia tych plików cookies jest ułatwienie komunikacji drogą elektroniczną. Zgodnie z przepisami użycie tych plików cookie nie wymaga zgody użytkownika odwiedzającego stronę.

6. W ramach strony internetowej Kancelarii BFP wykorzystywane są także „opcjonalne” pliki cookies. W przypadku tych plików cookies użytkownikowi zawsze przysługuje prawo niewyrażenia zgody na ich wykorzystywanie. Wśród „opcjonalnych” plików cookies wyróżnia się:
• Analityczne i Statystyczne, które umożliwiają zbieranie informacji o sposobach korzystania ze strony internetowej i pozwalają zoptymalizować ją do użytkowników. Pomagają zrozumieć, jak użytkownicy poruszają się po stronie, dopasowując publikowane treści do indywidualnych zainteresowań,
• Marketingowe, które umożliwiają dostarczanie reklam zgodnych z zainteresowaniami i preferencjami użytkowników odwiedzających stronę internetową. Na podstawie informacji z tych plików i aktywności w Internecie ustala się profil zainteresowania użytkownika,
• Funkcjonalne, które pozwalają na zapamiętanie ustawień, preferencji lub wyborów użytkowników (między innymi nazwy użytkownika, języka, rozmiaru tekstu czy koloru strony internetowej), dostarczając tym samym spersonalizowanych treści.

Administrator Danych Osobowych zastrzega sobie prawo dokonywania zmian w Polityce Prywatności. Zmiany wchodzą w życie z chwilą zamieszczenia zmienionej Polityki Prywatności na witrynie internetowej Kancelarii BFP.